Inchide
Vacante

Ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona

10 experiente traite in capitala Cataloniei

Barcelona a fost votata multi ani la rand cel mai frumos oras european. Si pe buna dreptate. Orasul asta iti ramane in suflet, mai ales cand esti si fan infocat al echipei lui Messi si Iniesta. Chiar si dupa cinci ani de la vacanta pe care am primit-o cadou de ziua mea, iti pot recomanda ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona. Primul lucru simtit este relaxarea oamenilor, acel Hola cu care esti intampinat si zambetul larg cand pasesti dimineata intr-o patiserie pentru a servi micul dejun.

Noi nu ne-am luat la cazare cu mic dejun, deoarece, de cele mai multe ori, vrem sa simtim orasul, sa mancam printre localnici, sa bem cafeaua pe terasa si sa ne facem traseul pentru intreaga zi. Am stat la Hotelul U232 in cartierul Eixample, aflat aproape de bulevardul Avinguda Diagonal. O saptamana in orasul lui Gaudi am avut timp suficient sa ne plimbam in fiecare zi pe Rambla, sa admiram creatiile lui Gaudi, sa mancam paella cu fructe de mare, sa bem una sangria aromatic e fruttata , sa facem chiar si un pic de plaja si sa pasim printre cele mai extravagante motoare din lume. Urmareste promotiile biletelor de avion si paseste intr-un oras magic, printre 10 experiente traite in capitala Cataloniei si simtite de mine.

Ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona

Viziteaza Sagrada Familia. Sunt sigura ca in orice ghid turistic, in orice fotografie de pe Instagram, ai admirat-o. Ai si de ce. Este maiestuoasa, un joc umbre, cu 18 turnuri care-I reprezinta pe cei 12 apostoli ai Mantuitorului, cei 4 evanghelisti, Fecioara Maria si Iisus Hristos. O pozezi de afara, tai un tur prin jurul ei pentru a sta la coada daca nu ti-ai luat bilet online si apoi pasesti in interior pentru deliciul final al lentilei aparatului de fotografiat. Ramai mut de uimire, chiar daca constuctia nu este gata nici acum, desi se lucreaza la ea din 1882. Eu recomand sa iti iei bilet online cu 15 euro de aici pentru a evita cozile, mai ales daca mergi in Barcelona vara. Eu am fost in iulie, iar soarele in Spania iti da multe dureri de cap daca nu ai palarie de soare si crema de protectie 🙂

Plimba-te printre statuile artistilor mimi pe Rambla si fa o caricatura. Aici cred ca se simte cel mai bine spiritul catalan. O artera pietonala care leaga Piata Catalunya de statuia lui Columb si Portul Vell. Asa cum New York -ul se mandreste cu Wall Street si francezii cu luminile si magazinele de pe Champs Elysees, Barcelona se mandreste cu atmosfera relaxata de pe Rambla, lasandu-te purtat prin spectacolul multimii, admirand arhitectura si privind statuile mimi la fiecare pas. Artistii fac adevarate opere, unele ai impresia ca sunt statui adevarate, nu umane. De la personaje de poveste, pana la actori sau cowboy toti fac trucuri, asa ca daca le arunci un banut poti castiga o fotografie si apoi un pupic :). Din loc in loc sunt artisti care fac caricaturi, asa ca si-a facut si Mircea una.

Hai si la Muzeul erotic

Stiu ca o sa para ciudat, dar este un obiectiv turistic, situat tot pe strada aglomerata La Rambla. Barcelona abunda in muzee inedite, asa ca si acesta este o experienta pentru adulti. Noi am intrat, dar se pare ca nu am facut si poze. Sunt amuzante afisele, este un muzeu un pic cam nebun, vorbeste despre istoria sexului in romanticul oras Barcelona, iar pentru 5 euro poti vedea in direct, un show de striptease in spatele unei perdelute.

Paseste printre personaje cunoscute la Muzeul Figurilor de Ceara

La Barcelona a fost prima data cand am intrat intr-un muzeu al figurilor de ceara, tot pe Rambla se afla, aproape de statuia lui Columb. Putin ciudat la inceput, dar apoi incepi sa descoperi personaje indragite si treci printre aproximativ 300 de figuri.

Bea un suc de fructe in Boqueria

Daca vrei sa faci o mica pauza cand mergi la plimbare pe Rambla, daca ti se face foame sau sete, intra in La Boqueria. Esti intampinat de mult, mult jamon apetisant, infipt de tepuse, din care poti incerca, fructe proaspete, unele necunoscute, la care te uiti ca la muzeu, dulciuri, acadele de toate formele, si, bineinteles sucuri de fructe. Vanzatoarele cred ca au descoperit arta de a aranja paharutele de plastic cu pai in ele, pentru ca privirea iti este atrasa de curcubeul de culori. Am ales intai un suc de mango, apoi un ananas cu capsune. Deliciu! Dupa vitaminizare urmeaza zona de peste. De la caracatite, la rechin, calamari si creveti, pana la homari pe gheata sau crabi cu clesti prinsi cu ata. Eu care ador aromele fructelor de mare si a pestelui am ramas muta. (articolul ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona)

Nu rata cartierul Gotic

Aproape de Rambla, printre stadute inguste, cu geamuri intunecate si sarme pe care sunt puse la uscat haine, cu balcoane mici pline de flori, magazinase inghesuite, pasesti intr-un cartier plin de istorie, Barri Gotic, cartierul in care a trait si a lucrat Picasso.

Tot aici intr-un palat, pe o straduta mica, chiar langa o gradinita se afla muzeul Pablo Picasso, care gazduieste o mare parte a operelor artistului din diverse perioade.

Hai sa facem galerie pe Camp Nou

Sunt o fana infocata a formatiei FC Barcelona, asa ca nu aveam cum sa ratez aceasta experienta. Cu toate ca am stat la coada aproximativ o ora, a meritat. Prima data se viziteaza muzeul, o experienta interactiva, foarte multe ecrane touch care iti prezinta istoria clubului, echipamente ale legendelor clubului – poti vedea si echipamentele lui Hagi si Gica Popescu, acesta din urma fiind chiar capitan la Barca. Pasesti apoi in camera alaturi de suporteri, unde, pe un ecran imens se proiecteaza versurile imnului. Ramai impresionat cum oameni de toate nationalitatile, pusti imbracati cu tricoul lui Messi, stiu absolut tot imnul. Am vazut vestiarul echipei, sala unde se tin conferintele de presa, iar la final am ajuns la firul ierbii, acolo unde Messi, Suarez, Iniesta sau Pique fac o tiki-taka. Ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona, pe Camp Nou, o fotografie cu jucatorul preferat. In cazul meu Javi :).

Plimba-te prin Parcul Guell

Departe de orasul industrializat, Guell si Gaudi voiau sa dezvolte pe o colina o zona verde rezidentiala cu saizeci de locuinte luxoase, unde bogatasii orasului sa se retraga.

Poteci nepavate, coloane infasurate cu plante cataratoare ies printre palmieri falnici, casute de turta dulce, cu arcade placate cu mozaicuri colorate, si o salamandra care parca zambeste tuturor celor care vor sa faca o poza langa ea.

Admira spectacolul de muzica, lumini si culoare al fantanii Montjuic

Situata pe dealul Montijuc, dansul apei poate fi vazut in fiecare weekend, intre orele 21:30 si 23:30. Dar am ajuns mult mai devreme in seara cand am vrut sa vedem spectacolul apei, si bine am facut. In piata era un targ de motoare din toata lumea. Harley, Honda, Suzuki erau testate si admirate de sute de oameni. I-am vazut chiar si pe cei de la Miami Ink care fac celebrele tatuaje. Spre seara, ne-am ocupat locul pe scari si am urmarit spectacolul de dans al apei.

Casa Battlo vs Casa Milo

Le-am vazut pe ambele, dar daca ar fi sa fac acum o recomandare as vota pentru Casa Battlo. Casa Milo este impresionanta si ea, exteriorul, cu balcoanele care dau impresia unor valuri ale marii, dar trebuie sa stiti ca este de fapt o cladire de apartamente, iar cea mai mare parte a turului este petrecuta pe acoperis. Asa ca votez pentru Casa Battlo. Este colorata, parca se potriveste mult mai bine acestui oras. Interiorul este impresionant, aerisirile, geamurile, tavanele camerelor, scarile si bineinteles terasa exterioara, unde am vazut Barcelona. (articolul ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona)

Iti pot recomanda oricand ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona. Celor 10 experiente li se adauga si altele. Am fost la acvariu, prin tunelul albastru plin de apa si de rechini. Am mancat paella la terasele din port in prima zi si am platit cel mai mult pe o masa de pranz. Am luat autobuzul si am facut plaja in Lloret de Mar. Un oras care mi-a ramas in suflet, pe care l-as vizita ori de cate ori as avea ocazia.

Daca ti-a placut ce ai citit (articolul ce nu trebuie sa ratezi in Barcelona), urmareste-ma pe Facebook si Instagram.

Tags : barcelonacasa battlocataloniacity break barcelonaparcul guellsagrada familiastadionul camp nouvacanta la Barcelona