Inchide
Vacante

City break in Bergamo

Bellissima Bergamo

Fermecătorul orășel medieval din Lombardia. Situat la aproximativ 40 de kilometri de Milano, pot spune ca m-a impresionat acest orășel de la poalele Alpilor. Am plecat din București vineri seară și ne-am întors luni pe la prânz, un cadou perfect pentru ziua mea de naștere, o surpriză. A fost un city break in Bergamo perfect, mai ales ca înainte de plecare nu citisem nimic. Tot timpul mă documentez să văd cu ce ajungem de la aeroport la hotel, pe unde mâncăm, cât costă transportul, ce putem vizita… De data aceasta am mers pe mana lui Liviu, prietenul nostru, care locuiește în Italia de vreo opt ani.

Pentru mulți români care vizitează Milano, Bergamo rămâne orașul unde se află aeroportul, aici aterizând avioanele Ryanair. Pun pariu că dacă ar începe să rătăcească pe străduțele acestui oras încântător, cu palate, cupole, turnuri, grădini, cășuțe, toate înconjurate de ziduri venețiene din secolul al XVI-lea, s-ar îndrăgosti și nu ar pleca prea repede.

Citta Alta di Bergamo, o cetate încântâtoare

Bun venit în orașul de sus, Citta Alta, situat pe vârful dealului San Vigilio. Ideal ar fi să luați autobuzul până la Porta Sant’Alessandro și apoi până sus la Castelul di San Vigilio să luati funicularul, care urca aproape vertical, descoperind treptat vederi spectaculoase. O călători de aproximatix 1,5kilometri costa 1.40 de euro. Sus te simți stăpânul orașului și al împrejurimilor, al dealurilor, imaginea fiind brăzdată numai de avioanele care decolează de pe aeroportul Orio. Liviu spunea ca Bergamo a devenit în ultimii ani al doilea cel mai vizitat oraș din Lombardia după Milano.

O plimbare pe străduțele cu piatră cubică, relaxare la o terasă admirând priveliștea, un gelato și o vizita la Biserica Santa Maria Maggiore. Aceasta a fost dimineața zilei de duminică, când mașinile nu au voie să circule, doar autobuzele urcă accelerînd pe străduțele înguste, cotind nervoase în curbele ace de păr . Duminica vin aici locuitorii din Bergamo Basso, orașul de jos, pentru o plimbare, am văzut foarte mulți cu bicicletele sau la alergat. Locuitorii din Citta Alta sunt norocoși să aibă o așa priveliște, locuințele de aici ajungând la prețuri foarte mari pe metru pătrat. Și am înțeles și de ce. (city break in Bergamo)

Piazza Vecchia și Basilica Santa Maria Maggiore

Orașelul este foarte bine conservat. Din orice direcție ai veni este imposibil să nu descoperi Piazza Vecchia, centrul orașelului medieval, cu bisericuțe, turnuri, arcade, o clopotniță, clădiri medievale care îi dau un farmec aparte. În centru se află Fântâna Contarini, dăruită orașului de ducele de Veneția și conducătorul regiunii, iar pe margini sunt multe pizzerii și cafenele.

Basilica Santa Maria Maggiore răsare prin mijlocul unei arcade din Piazza Vecchia, pătrunzând în piateța micuță, Piazza Duomo. Exteriorul nu pare atât de impunător, cele două intrări laterale te poartă apoi spre grandiozitatea interiorului. Basilica a fost construită în 1137 pe locul unui fost lăcas de cult. Decorată cu tapiserii florentine, fresce impresionante și ochiuri de geam prin care patrunde lumina.

Cel mai bun gelato din Italia l-am savurat in acest city break in Bergamo

Nu pot să spun că am văzut toată Italia. Anul trecut am vizitat Roma, cetatea eternă, prin luna mai, apoi in iulie am văzut Milano și Bergamo. Anul acesta urmează tot în mai, se pare că aceasta este luna pentru Italia 🙂 , Bologna și Florenta, iar dacă avem timp sperăm să ajungem și la Venetia. Dar cel mai bun gelato l-am mâncat la Bergamo. Duminică seară, după ce dimineața ne-am plimbat prin Citta Alta, Liviu și Michele ne-au invitat la un restaurant superb tot în orașul vechi, un restaurant de familie cu o atmosfera boema, iar după ne-am delectat cu un gelato la renumita Gelateria La Romana înființată pe la 1947. Nu știu dacă și atunci erau aceleași arome, dar acum cele pe care le-am savurat au fost  delicioase.

Un orașel care merită descoperit, despre care Stendhal spunea că este cel mai frumos loc de pe Pământ pe care l-a văzut. Trebuie să știi că aici s-a născut și marele compozitor italian Donizetti, autorul operei „Lucia di Lammermoor“. (city break in Bergamo)