Inchide
Vacante

Vacanta la Roma. Cinci lucruri care mi-au placut

Vacanta la Roma … Ciao bella Roma

Roma m-a surprins la fiecare colt de strada, m-au durut piciorele ingrozitor in fiecare seara, dar a meritat. La dolce vita nu dezamageste. Dar in Fontana di Trevi, asemenea frumoasei actrite Anita Ekberg din filmul lui Fellini nu am intrat 🙂 . Cele patru zile petrecute in cetatea eterna, au fost suficiente pentru a descoperi, a gusta delicioasele paste cu parmezan si atmosfera romantica. (vacanta la roma)

Descopera. Gusta. Traieste la dolce vita

Roma a fost exact cum mi-am imaginat-o. Frenetica, fermecatoare si exuberanta. Fatadele cladirilor in nuante galbene, scaldate la orele pranzului de razele soarelui, obloanele verzi, doamne elegante pe vespa, fantanile baroce si piatele unde te poti odihni savurand un espresso sau un gelato italiano cu mango sau stracciatella, barbati eleganti, stradute inguste pietruite, si, evident multa istorie. 3000 de ani de istorie, cultura, arhitectura si arta.

Ne-am plimbat de dimineata pana seara, am batut strazile in Iung si-n lat. Ne-am odihnit pe malul Tibrului printre viniluri, carti vechi si statuete, am ras la glumele italienilor simpatici cu parul carliontat care stiu sa agate nemtoaice, am aruncat o moneda in Fontana di Trevi peste umar pentru a ne reintoarce, am baut aperol spritz la borcan… Pizza nu mi s-a parut extraordinara, am mancat in Bucuresti altele si mai bune, dar pastele… Pastele mi-au rasfatat papilele… Paste carbonara, paste alla Bolognese, paste cu legume, lasagna… Toate au fost delicioase.

Ce mi-a placut cel mai mult in vacanta la Roma

Poti petrece o saptamana sau o luna explorand gloria Romei, dar sunt cateva locuri care mie mi-au ramas in suflet.

Fontana di Trevi. Exista 280 de fantani in Roma, dar Fontana di Trevi este una dintre cele mai cunoscute din lume. Situata la cateva stradute de Pantheon, in cartierul Quirinale, trecand pe langa alte cateva ramasite ale Romei Antice, intr-o piata aglomerata auzi sunetul apei si apare deodata frumoasa fantana constuita in stil baroc cu ale sale staui de marmura sculptata. Impunatoare, rece… Alegi locul perfect si faci repede cateva fotografii, un selfie si gata, apare un chinez in cadru 🙂 .

Sala Hartilor din Muzeul Vatican. Indiferent de religie, trebuie vazut. Personal consider ca este un „must see” pentru vacanta la Roma. Este monumental, realitatea depaseste imaginatia. Pentru ca nu am vrut sa stam la coada, am ales sa ne achizitionam biletele online – gasesti bilete aici. Am stat aproximativ patru ore si ce am vazut a fost grandios. Zece muzee diferite, de la Galeria Picturilor cu o impresionanata colectie de icoane, pana la Muzeul de Trasuri, de la Muzeul Egiptean pana la cel al Tapiteriilor, Sala Sobieski culminand cu faimoasa Capela Sixtina. Sala Hartilor este cea care mie personal mi-a placut cel mai mult. Cu toate ca era destul de aglomerat, aici cred ca am petrecut cel mai mult timp. Am admirat si fotografiat cele 40 de fresce care ilustreaza harti ale unor importante orase din Italia. Au fost pictate intre 1580 si 1585 si infatiseaza linia de coasta romana, asa cum arata in secolul al XVI-lea si reconstructia Romei antice.

Piata Navona. Dupa o plimbare printre tarabele pline cu flori si fructe din Campo  De’ Fiori, pasii ne-au purtat spre Piata Navona. O simpla descriere ar suna cam asa – un patrat format din cladiri care in mijloc are trei fantani. Dar atmosfera… artisti care deseneaza la sevalet intr-un colt, pusti care fac un street dance, calatori obositi care savureaza o bere la terasa, doamne care privesc zgomotul pietei de la balcon, cele trei fantani si parca auzi din cand in cand ropotul de aplauze al oamenilor care in secolul al XV-lea urmareau o intrecere sportiva. Aici, pe locul actualei piete, a fost stadionul lui Domitian. Toata actiunea se desfasoara in jurul celor trei fantani. Fantana celor patru rauri este in centru, pazita parca de 4 statui care reprezinta cele mai importante rauri de pe cate un continent– Nilul, Dunarea, Raul Gange si Rio Della Plata.

Cartierul Trastevere. Daca vrei sa mananci ceva cu adevarat bun in vacanta la Roma, atunci nu trebuie sa ratezi restaurantele din cartier. Dupa o zi petrecuta printre ruine, galerii, muzee, patrunzi intr-un cartier autentic, pe malul stang al Tibrului, printre stradute inguste, locuinte din epoca medievala, terase cu masute mici, artisti, mancaruri savuroase si o atmosfera dolce far niente. Centrul cartierul este dominat de Piata di Santa Maria di Trastevere si una dintre cele mai vechi biserici din oras, impodobita cu mozaicuri aurii. Aici am mancat cel mai bun tiramisu la pahar. Restaurantele sunt deschise pana tarziu in noapte.

Colosseumul. Gladiatori, 50.000 de spectatori, care de lupta, animale salbatice, ruine,  sunetul multimii exclamand de incantare, toti privind spre imparatul care urma sa decida soarta luptatorului… Aceasta a fost imaginea care m-a purtat printre arcadele de piatra, un testament al ingineriei si arhitecturii Imperiului Roman.

Daca iti doresti o vacanta la Roma, vei fi recompensat din plin. Asigura-te ca ai picioarele odihnite si hidrateaza-te. Iti place ce ai citit? Urmareste-ma pe Facebook   si Instagram

Tags : cetatea eternacolosseumespressofontana di treviGelato Italianoorasul celor 7 colinepastepizzatrasteverevacanta la roma